onsdag 13 maj 2015

Dressyr

Hej hej bloggen! Idag tränade jag och Sappo lite dressyr, hans skada har läkt fin fint!

Vad är det för skada jag skriver om hela tiden?

Jo, allt började med att jag släppt ut Sappo i hagen en vacker sommardag. Jag hade planerat att släppa honom dygnet runt och kollade på honom i hagen tills det blev dags att gå in så då gick jag in, och gick och lade mig. Jag vaknade tidigt på morgonen och gick ut till stallet och började mocka åt en ny häst som skulle komma. Jag tänkte det var bäst om Sappo fick komma in först så jag gick ut till Sappo och till min fasa såg jag att han hade ett stort otäckt sår på höger bakben, han kunde inte stödja alls på det benet. På tre ben hoppade han efter mig fram till stallet och bort till transporten, in utan att bråka minsta lilla faktiskt! Jag körde iväg honom till kliniken och dom sa att det skulle bli bättre på fyra veckor och la ett bandage och salva på. När vi fyra veckor senare åkte tillbaka sa personalen dom västra nyheterna av alla: Han fick bara hoppa en gång i månaden, gärna inget alls! Inte hoppa? Sappo, min hoppstjärna, tävlade svår hoppning (Grand Prix) får bara hoppa en gång i månaden? Helst inte alls? Hur skulle jag, hoppryttaren Juni Nightbell omskola en topptrimmad hopphäst till dressyrhäst? Jag får väl börja tävla dressyr med honom… I värsta fall är det väl bara att låta honom sluta sina dagar, han kommer få lida. Men det var en månad sedan och nu tävlar vi svår dressyr tillsammans, hans skada är bara en liten skråma nu och vi dansar fram i svår dressyr! Ja, allt kan hända! Från hoppstjärna till både hopp och dressyrstjärna e jag! Hoppas ni läste om hans hemska olycka!

bild från svår dressyrklassen idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar