fredag 1 maj 2015

Avramling, vägring och rivning...

Alla dom altenativen måste komma på en tävling. Jag tävlade min vackra ponny Violet irl och först: i första klassen vägrade hon på ett hinder+2 tidsfel, i andra klassen så rev hon 2 hinder pga snabbheten! Och såklart, när jag skulle rida barbacka på henne efter tävlingen så började hon bocka såfort jag kommit upp så då ramlade jag ju av, otur kan man ju säga men det gör inget förr hon var duktig ändå. Min tränare har två tvååringar och hon frågade mig och jag ville hjälpa till med att rida in dom nästa år, jag blev såklart superglad över det för det hade jag ju alltid velat, så nu är min dröm uppfylld. Tyvärr så frågade min syster när jag berättade om hon fick hjälpa till och då sa jag att hon nog först och främst skulle bli 100%orädd och bestämd men mjuk ridstil. En är kraftig precis som Violet för det är hennes föl och den andra är arabliknande och väldigt lätt. Jag gissar på B till C-ponnysar på dom. Taggar redan inför nästa år så sjukt mycket. Dom kommer ju vara unghästar, vilket innebär: busiga, pigga, rädda framför allt. Det är därför man måste vara orädd, duktig, bestämd och snäll men samtidigt mjuk och försiktig! En kombination av dom alla alternativen! 

Jag spelade ju lite SSO efter det men det var nästan självklart eller? Jag tog en bild med en person i klubben Glorious Arrows som jag också är med i, vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar